"Förutom att du är min bitch?"

Skickade ett Grattis på internationella kvinnodagen sms till Humla förut. Jag har då inte en aning om det är "så man gör" så att säga, jag har faktiskt inte ens en aning vad den "riktiga" anledningen är till den här dagen.

- Förutom att du är min bitch? Sa Humla innan jag hann blinka när jag frågade förut.
- Precis, den "riktiga" anledningen, sa jag.
- Jag vet inte, det är egentligen fett diskriminerande att uppmärksamma att kvinnor är diskriminerade offer...
Med det är väl det som det handlar om, att kvinnor varit förtryckta i alla dessa år och att man nu ska hylla dem. Typ. Meningslöst enligt mig men eftersom dagen finns så tänker jag utnyttja den!

Tycker det är helt underbart att man är ärlig och säger att man egentligen skiter i vilket men ändå tänker utnyttja det till bristningsgränsen. För dagen finns, inskriven i kalendern till och med, så hade det inte varit för att det just idag är 50 mil emellan oss hade jag varit, precis - Din bitch!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0