Saved by the bell...

Jag får skit från Humla att jag, citat: "uppdaterar din blogg lika ofta som jag kollar på hockey.."! Och då är det fan riktigt illa ska ni veta.
Så nu ska jag göra ett blogginlägg om "de livsfarliga hissarna".

Eller det skulle jag tydligen inte alls. För nu är jag framme. Men håll ut, för det " de livsfarliga hissarna" kan bli kul.

RESPECT THE VAN!

Jag som lite titt som tätt sitter uppe halva nätterna och följer på Pittsburghs framfart i NHL, får inte bara se fantastiskt rolig hockey utan även riktigt mycket skitreklam, direkt serverat av The United States Of America!

Ur all skit som fullständigt matas ut ur tvrutan kan man faktiskt hitta ett och annat guldkorn. Hondas reklam för sin nya Van till exempel.


HELT GENIALT!


När du får...

Den gamla klassiska Gevalia reklamen, ni vet "när man får oväntat besök" känns ju lite offside numer. Själva konceptet med oväntade besök dog nog ut i samband med sms och facebook revolutionen. Typ.
Senast jag själv hade en oväntat påknackning på dörren gick nog fan Jesus fortfarande i krotbyxor.

Men så idag hände det. Det var faktiskt lite småläskigt, spännande och jävligt oväntat såklart! Jag öppnade i alla fall dörren och där stod en man i 70 års åldern, lite lagom tjock med mössa på huvudet och en skyffel i tassen.

Än mer oväntat var kanske hans syfte med påknackningen, nämligen att han ville skotta utanför min dörr när han ändå höll på att skotta trottoaren på eget initiativ.

Synd att kaffet var slut!

Anders eller Zlatan?

Det har varit lugnt här ett tag. Igen. Inte för att jag valt att leva i en grotta utan trådlöst internet med Savage Garden Greatest Hits som ända platta den senaste veckan... Snarare tvärt om.

Jag har idag investerat i en rakapparat. Jovisst! Jag har egentligen inget alls emot mina rosa engångshyvlar, förutom just kanske färgen då, utan med tanke på att min "skäggväxt" just är en skäggväxt inom citationstecken (mer eller mindre generande löjlig med andra ord) så var min tanke att även dra ner på raktiden (för det är ju så jävla tråkigt).
Förtillfället sitter den på laddning så jag får helt enkelt återkomma med resulatet av en 799 kronors-rakning.

Har fått en look-alike jämförelse med Zlatan!? Jovisst!
Avgör själva - http://humladahl.blogg.se/

Humla ska börja dansa balett också. Idén var hennes syster som ringde i söndags och innan jag själv visste ordet av det så var vi på Stadium och inhandla anpassade balettkläder.
Det verkar vara en skräckblandad förtjusning i Humlas ögon när vi pratar om det, vilket jag kan förstå på ett sätt. Balett innebär ju trots allt att kunna lyfta upp fötterna vertikalt ovanför huvudet...


Man kan ju göra såhär...

BARA EN TANKE

Behöver seriöst göra något åt den här (i dagsläget obefintliga) bloggdesignen. Bara en tanke.

JAG VILL JU BARA SOVA!

Att dela binge med någon som pratar i sömnen har verkligen sina för- och nackdelar. Fördelarna är att det oftast blir hysteriskt roligt att återberätta nattens samtal. Nackdelen är att det faktiskt ibland kan bli lite irriterat, för det är inte alltid lätt att hålla reda på om människan sover eller inte.
Humla pratar i sömnen, och igår natt rök vi ihop för en kort stund...

Jag hade lite problem att somna in, så jag gick upp, slog en sjua och trillande sakna ner för trappan igen för att krypa ner under täcket.

Hörde (såg inget eftersom det var totalt mörker) att Humla vakna till liv.

- Sorry hjärtat, sa jag lite tyst.

- Vad vill du mig, kontra Humla lite smått irriterat.

- Jag var bara på toa, sa jag lika tyst igen. Ska sova nu.

- Vad vill du mig, sa hon igen.

Nu var hon faktiskt på riktigt irriterad och jag rätt förbryllad men fortsatte i lungt tempo.

- Jag var bara på toa, jag vill inget alls egentligen. Eller ju, sova.

Men Humla gav sig bannemej inte och den här gången var det jävlarimej krut bakom orden.

- VAD vill du Mig, sa hon alltså för tredje gången.

Nä nu jävlar tänkte jag.

- Jag vill sova! Är det okej?

Nu var till och med jag riktigt irriterad men jag svalde det och gav Humla en puss i pannan och la mig på kudden igen. Då började hon ladda för ytterligare en kommentar och jag hann tänka att nu får hon fan ge sig.
Ett djupt andetag och så säger hon:

- Har du ätit pepperkakor?

Först nu insåg jag faktiskt (och nu låg jag och skratta istället) att hon fortfarande sov och att hon gjort mig mer irriterad än alla gånger hon sagt att jag är gamal, skrynklig och att näsan min är så stor att man behöver syrgas för att bestiga den...


Nattmat?

Men oavsätt vad så finns det verkligen inget som slår att få vakna upp bredvid dig!

Kom btw på en fördel till; Att få in både "arg" och "sover" i samma mening som "vad söt du är när du..." känns lite smått ultimat.

Kalaspuffar - Konsekvensen av "god tro".

Det var vid gårdagens frukost som vi skulle få reda på att nu jävlar är det upp till dig själv att veta om man köper stöldgods eller inte över internet på sidor som tex blocket.

Genom alla år har du kunnat handla i så kallad "god tro". Den eran är tydligen slut och jag är nog inte ensam om att missa det.
Att handla i "god tro" (som nu då inte finns länge) kan innebära dagsböter och i värsta fall fängelse för dig som lägger 500 bagis på en Iphone, for exampel.
Kravet (hmm) för att hämna bakom lås och bom är att det ska finnas tydliga signaler på att det är något som inte stämmer, som tex priset.

Ja, jag förstår poängen med det hela - Köp inte den där splitter nya Iphonen för 500 pix, för den har troligen inte kvitto... Fine.
Men va fan, fängelse!? Kom igen.

Får lite känslan av att problemet är såpass stort att Polis och myndigheter inte vet hur man ska hantera det, så nu har man då kommit på den briljanta idén att lägga ansvaret på oss som blir smått lyriska när vi gör våra internetfynd.
Rent statistiskt kanske det ser bra ut när vi summerar men det vore kanske inte allt för komiskt att de riktiga brottslingarna tar en lunch på donken medans vi fyndare äter kalaspuffar i svartvit randig pyjamas...

Fynda - men tappa inte tvålen...

TYSTARE OFTARE

Åkte tåg igår igen, den här gången var det dock ingen direkt märkvärdig sträcka. Jag och Humla skulle bara ta oss från Stockholm Central till Uppsalas dito (hälsa på Jossan och Benny), en liten nätt resa på ca 40 minuter. Inget märkvärdig som sagt.

Vägen dig gick totalt smärtfritt, vi delade vagn med ett gäng glada skidsemästrande familjer på väg uppåt i landet. Istället var det på tåget hem som idén till dagens inlägg skapades.
Håll i er nu!

Vi tog tåget som gick 23:09 från Uppsala, det är sista tåget mot Stockholm därifrån vilket också innebar att tåget var relativt tomt så det var fritt fram att välja plats. Vi slog oss ner vid ett bord och framför oss låg det ett gäng tidningar eller tåglektyr om man så vill.
SJ:s egna tidning heter Kupé (otroligt fyndigt) och är tågens motsvarighet på Cosmopolitan. Här i finns allt, intervjuer med Svenska kändisar, modetips och min absolut favorit från och med nu - Fråga Lokföraren!
Här är det fritt fram och skicka in vilka frågor man vill och hoppas att lokförar-hunken svarar på dina allra djupaste funderingar.
I månades nummer av Kupé kan man hitta följade fråga:

"Jag undrar om det vore helt omöjligt att ha tysta avdlening även på andra tåg än X2000? Det är inte kul att resa ofta och behöva leta efter en tyst del av tåget och sedan efter en stund höra en eller flera mobilpratare i närheten. Skulle det inte gå tillexempel på tågen mellan Stockholm och Uppsala, och Stockholm och Västerås?"

Mellan Stockholm och Uppsala!?
Resan som alltså tar ca 40 minuter!?
Då ska jag fanimej ha en tyst avdelning på bussen på väg till jobbet, en resa som tar ca 33 minuter. Alltså långt över gränsen för vad man orkar lyssna på den fruktansvärda sorten: "mobilpratare"...

Herrejössesjävlar!

Tar ut en semesterdag

Det blir en bloggfri dag idag. Eller?
Jag sitter ju trots allt och skriver i min blogg fast ändå inte "bloggar", så att säga.
Fast det kanske just är detta som är konsten med att blogga, att skriva om ingenting och ändå få ut något av det? Åandra sidan kan jag verkligen inte förstå vad jag skulle få ut av detta inlägget. Och ännu mindre ni!?
Skitsamma, tar en day off (om jag nu inte bloggade då vill säga...)

Förövrigt rätt skrämmande att föra en diskution med sig själv...
...I sin egen blogg när man inte bloggar.

Klockan har ju passerat 22...

Damsugaren står fortfarande framme, den har nämligen gjort den sen 18-tiden idag. Det finns dock en anledning att den inte börjat arbeta...

Anledningen att jag tog fram den från börjar var den att jag tyckte mig hitta lite nya råttpolare bakom tv:n när jag var där och bråka med några sladdjävlar förut. När jag dessutom hasa mig under sängen för att leta efter sladdjäveln jag saknade så drog jag av en nys som fick Lisebergsbanan att starta. Dessutom drog jag huvudet i sängen (låg ju fortfarande under sängen då), det i sin tur gjorde ju satans ont så av ren reflex vifta jag ju huvudet neråt igen så näsan åkte störtlopp rakt ner i mitt kakelgolv!
Så nu sitter jag här med bula i bakhuvudet och krokig kran, dock har jag sladdjävlen jag leta efter i tassen.

Just de, dammsugaren ja. Klockan är över 22 så då får man inte dammsuga. Synd...!

Sibirien finns ju inte!?

På löpsedlarna igår stod det, med stora feta bokstäver dessutom, att det är Sibirisk vinter på väg till Sverige! SIBIRISK vinter!
I min värld är Sibirien bara någon man skojar om när man pratar om kyla och nu är helvetet på väg hit.
När fan hände detta lixom!?

The Star-Spangled Banner

Idrotten är en väldigt stor del av mitt liv och har egentligen alltid varit sen jag stod på ett par skridskor för första gången. Så när jag startade den här bloggen så tog jag ett snack med mig själv om att försöka hålla idrotten ändå relativt utanför. Vilket har gått bra än så länge.
Men inatt när jag låg och kollade på J-VM finalen mellan USA - Canada så insåg jag att det inte skulle gå och hålla längre.
För är det en sak som jag verkligen saknar så är det ett par skridskor, en klubba, ett par puckar och en kall jävla ishall!

Det var egentligen bara det jag ville säga. USA vann btw finalen med 6-5 efter förlängning i en av de absolut bästa hockeymatcherna jag sätt under hela 2009.

95 bagis för fönsterplats!

Sitter på min 95 kronorsplats på ett X2000 tåg (måste ge mig själv lite cred för det fyndet) på väg från Danmark och Köpenhamn efter 5 dagar som kommer sitta kvar ett tag. Är faktiskt riktigt sliten.
Vi lämnade precis i Halmstad, här är det totalt snökaos. Bilarna är mer eller mindre täckta och det ser faktiskt ut som om det även snöar underifrån.
Hade jag varit President i Halmstad så hade jag ringt in ett gäng salt-knarkare från Danmark.
Där går nämligen var och varannan människa med en vit bunke fylld med salt i handen och kastar salt så fort det går under 10 plusgrader. Det är ett av det största missbruk jag sätt.

Jag har inte en aning om vilket väder som väntar i Göteborg, men just nu ser man inte snoken framför sig.
Om man nu får för sig att stoppa ut den i 200 km/h vill säga...

Halmstad skulle behöva en dansk salt-druggie



Köper Crib i Danmark!

Sandra fyller år idag (farligt nära tant nu)! Grattis säger vi och inser att det defenitivt inte kommer bli en kväll med popcorn, Harry Potter och en påse Gott och Blandat salt. Nähörrö!
Ikväll ska vi ut, jävlarimej ut också.
Ni som läst tidigare inlägg har ju koll på hur det fungerar här på hotellet, även om jag skulle vilja krypa ihop till en liten boll och stoppa tummen i munnen och drömma om lego så ränkas liksom inte min röst på något sätt.

Tjejerna (varav en som är farligt nära tant då) har till och med tagit det till en helt ny nivå. Nu läggs det ut fällor så som kapsyler på golvet som jag ska trampa på och chocklad i sängen så städerskorna skrattar och pekar på mig när jag går med sänkt huvud genom korridorerna...
Så ja, nästa gång jag hör ordet semester då blir det att skrika och inta fosterställning!

Dagen började dock med att jag och Humla tog en promenad... Genom hela Danmark kändes det som. Var vi tillslut hamnade har vi fortfarande ingen aning om, men hade det inte varför för en stackars busshållpats med en övergiven buss med tillhörande chafför så tror jag inte att vi varit hemma ännu.
Däremot hittade vi vårat framtida boende, ett trevligt litet Crib med inbyggd toalett.


Crib Lundholm-Dahl


Blandat från Köpenhamn 09/10 version: Familjevänlig


Humla, Ajja (liggandes) och Sandra på hotellet inför årsbytet


Gott nytt år hjärtat!


Jag och Humla på Nyhavns gator



Sandra, Humla och Ajja on the ground (och glada)!



Sandra, Humla och Ajja in the air (och glada)!


Jodå, såhär fina blev tjejerna efter att gått loss på H&M inför kvällen!



Saltskrubbade konstnärer!

Jag har blivit DJ, fast det är mest för att jag är den enda i rummet som har en dator med högtalare av någorlunda kvalité. Däremot ska jag passa mig jävligt noga att just DJ:a utan här är det enbart requests som gäller.
Att dela hotellrum med tre tjejer är långt ifrån paradiset som många förmodligen föreställer sig.

Ta badrummet som ett exempel. Här finns det, utan överdrift, material för ett öppna en Body Shop butik, då pratar vi allt från hudkrämer till skrubbsalt! Exakt, skrubbsalt!
Det svider om man skrubbar på öppna sår, så det ska jag tydligen passa mig för.

Jag har inrett min lilla hörna vid mitt sängbord, mer plats än så behöver (får...) jag inte. Däremot har brudarna idag inrätt våran platt-tv som hänger på väggen med två handdukar, inovativt och faktiskt ganska fint.
Jag vet inte om det var för att jag råkade nämna igår att jag ville kolla på FA-Cupen i eftermiddag eller om det faktiskt är så att det inte finns någon plats kvar någon annanstans.

Konstnärliga tjejer!

Nej, jag ska verkligen inte klaga. Jag har det fantastiskt bra och njuter både livet och sällskapet här på Ansgar Hotell i Köpenhamn. Kunde faktiskt inte haft det bättre.
Ikväll ska vi återigen ut på ny galafest, först ska jag ta en dusch och saltskrubba mig len och mjuk!

2010 i strumpor

Det är nyårsdagen vilket innebär hotellfrukost i i strumplästen och direkt tillbaka till bingen för att sedan säga god morgon vid halv fyra. Det var dock ett förbannat bra nyårsfirande på Roses i Köpenhamn.
Hade tänkt att berätta om kvällen i bilder, med det var bara att glömma för hotellets internet får Skansens sengångare att gråta. 

Nu är jag så förbannat hungrig att jag inom 15 minuter kommer inleda en hetsjakt på Köpenhamns gator och torg efter en affär.


RSS 2.0