Fredagsnöje

Det kom smygandes redan för ett par veckorsedan, när Humla låg i mitt knä i soffan inlindad i ett stort täcke. Hon vred på huvudet tittade upp på mig och med en aning panik i blicken sa hon
- Vi ligger seriöst och tittar på Let´s Dance en fredagkväll!
Då skrattade vi åt det och skyllde på en lång vecka. Men igår då fanns det faktiskt inte ett skit att skylla på.

Vi låg i sängen och gluttade igenom en film på datorn (Morgan Pålsson - Världsreporten), när den var slut vände sig Humla om mot sängbordet, tittade på sin telefon och hennes manöver att ta sig från liggade till ståendes utan att täcket ens rörde sig var av världsklass.
Med tårarna i halsgroppen och två ögon som vittnade om panik utbrast hon
- Älskling, klockan är 1(!) minut över åtta!
- Ja? Sa jag.
Hon tog ett djupt andetag och torkade en droppe som sakta rann ner för kinden.
- Let´s Dance för fan, sa hon.
- Helvete!
Helvete var nämligen allt jag fick ur mig och innan vi visste ordet av det satt vi i soffan igen, inlindade i ett täcke med en påse godis och följde vartenda quickstep steg som togs...
...Och vi njöt!

Förtrollade av Willy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0